UCLL-studenten ondernemen actie: woon de pre-opening bij van 4 pop-ups in Leuven

PERSUITNODIGING • VRIJDAG 17 FEBRUARI • 15.00 UUR • LEUVEN: SNEAKPREVIEW & PRE-OPENING POP-UPS

De hogeschoolstudenten Bedrijfsmanagement aan de UCLL zijn van heel wat markten thuis. Dat tonen 19 laatstejaars van het keuzetraject Kmo & Ondernemen nogmaals vanaf 18 februari, met de fysieke opening van 4 pop-ups op de Bondgenotenlaan in Leuven. Je kan er unieke designercreaties van gerecycleerde items vinden, ontwerpen van Belgische ontwerpsters en lokale lekkernijen. De studenten doneren de winst van hun project bovendien aan een zelfgekozen goed doel: Kom op tegen Kanker. Nog tot 5 maart zijn de pop-ups te bezoeken.

De UCLL-studenten openen hun winkels op 18 februari voor het grote publiek, op de Bondgenotenlaan 119. De pers krijgt al een dag eerder een inkijk, op vrijdag 17 februari, met de laatste voorbereidingen én de pre-opening in aanwezigheid van Leuvense schepen Lalynn Wadera en UCLL-programmadirecteur Management Kim Plevoets. Ook familie, vrienden en sympathisanten van de studenten zullen aanwezig zijn voor de eerste live-aankopen. Je kan de pop-ups bezoeken, beelden maken en zowel studenten als docenten van de opleiding Bedrijfsmanagement interviewen. Zullen ook aanwezig zijn: Julie Vanstraelen en Kristof Ooms (VlaJo) en Melissa Sente (Voka).

De 4 pop-ups zijn:
Second Time Around vormt tweedehandsartikelen en oude spullen om tot trendy ‘high-end’ decoratie en interieurstukken.
Hagelandse Vrienden brengt ‘het verhaal achter lokaal’ met een toegankelijk assortiment streekproducten.
Manu-Elle focust op vrouwelijke Belgische ontwerpers, met handgemaakte producten voor vrouwen door vrouwen.
Tea for You verspreidt warmte en gezelligheid met een uitgebreid assortiment van thee, decoratie-accessoires en planten.

PROGRAMMA SNEAKPREVIEW • VRIJDAG 17 FEBRUARI ​
15.00 uur
laatste voorbereidingen in beeld
16.00 uur ontvangst in pop-ups Bondgenotenlaan 119 (panden tegenover Zara)
16.15 uur officiële pre-opening door Lalynn Wadera, schepen van Onderwijs
20.00 uur voorziene einde

LOCATIE
Bondgenotenlaan 119, Leuven

CONTACTPERSOON
Indra Bruynseels, perscontact UCLL, ​
[email protected], 0499 33 94 94: praktische vragen
Karine Appeltans, coach pop-up stores management UCLL, [email protected], 016 375 300: inhoudelijke vragen
Joëlle Fleerackers, coach pop-up stores management UCLL, [email protected], +32 478 47 10 18: inhoudelijke vragen
Marie Piton, perscontact UCLL via RCA, ​
[email protected] , +32 473 23 82 78

Ook na de pre-opening bent u uiteraard welkom. Graag een seintje dan.

Over de pop-ups van UCLL
Voor UCLL’s studenten Bedrijfsmanagement begon het traject al in september 2022. Ze brainstormden en stelden een businessplan op. Een vakjury gaf de 4 teams feedback. Voor wie een “go” kreeg, kon dan het echte werk beginnen: leveranciers contacteren, contracten afsluiten, marketing concipiëren, financieel beheer op punt stellen,…Na een succesvol online webshop, komt de tweede stap van het omnichannel verhaal: daarnaast ook een fysieke locatie runnen. De pop-ups gaan dan ook aan de slag om winst te genereren voor het goede doel. Dat doel wordt door de studenten zelf geselecteerd. In Leuven is dat Kom op tegen kanker. Je kan meer over elke pop-up ontdekken via www.ucll.be/popupsleuven

Over hogeschool UCLL
Hogeschool UCLL biedt 20 graduaten, 22 bacheloropleidingen en 9 bachelor-na-bachelor opleidingen ​ aan op 8 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met 16.000 studenten en 1.750 medewerkers is UCLL één van de grootste instellingen voor hoger onderwijs in Vlaanderen. UCLL is actief in de interessegebieden lerarenopleiding, management, technologie, gezondheid en welzijn en combineert haar onderwijsopdracht met praktijkgericht onderzoek en dienstverlening. De hogeschool zet maximaal in op persoonlijke begeleiding van haar studenten. Haar brede onderwijsnetwerk garandeert een plek voor ieders talent en haar diploma’s staan sterk op de arbeidsmarkt.

Mensen en ideeën in beweging brengen door ruimte te geven aan innovatief denken en samenwerken, dat is de visie van de hogeschool, dat is moving minds. De naam toont de internationale ambitie: UCLL, voluit University Colleges Leuven-Limburg, wil solide opleidingen aanbieden, georiënteerd op kwaliteit en met de blik naar buiten gericht, op de Euregio en verder. UCLL behoort tot de Associatie KU Leuven. Meer info: www.ucll.be

Persberichten in je mailbox